V Přerově loni započala rozsáhlá modernizace železničního uzlu. Letos pokračuje přestavbou kolejiště na trati v Lověšicích, kde mimo jiné probíhá i výstavba protihlukové stěny nebo rekonstrukce podjezdu.
Před týdnem bylo rozhodnuto o definitivním napojení dálnice D1 na rychlostní silnici R55 u Říkovic a firma Alpine stavební společnost CZ se vrhla do práce, aby to stihla do října tohoto roku. Ke „svým“ 2,5 km dálnice dostala přiděleno ještě zbylých 350 metrů.
Na hlavní třídě Českých Budějovic, pojmenované podle majitele největší stavební firmy prvorepublikového Československa, se pilně pracuje na druhé a třetí etapě její kompletní rekonstrukce.
Dnešní fotoreportáž nás zavede do podhradí Karlštejna mezi obce Mořina, Bubovice a Kozolupy. Sídlí zde společnost Lomy Mořina, vlastněná firmou ČEZ a Českomoravským cementem.
Mezi stanicemi Nové Mesto nad Váhom a Trenčianske Bohuslavice se buduje železniční tunel, aby zde mohly vlakové soupravy svištět rychlostí až 200 km/h. Na počátku sehrají velkou úlohu tunelová rypadla, protože odstřely jsou povoleny až ve vnitřní části tunelu.
Sněhová bouře Daisy udeřila, ale stejně jako se nezastavily stavby v jiných částech republiky, ani borci v Brně nešli lyžovat a bóchajó na osmisměrné křižovatce, která má propojit právě budované tunely Dobrovského se stávajícími komunikacemi.
Tento kamenolom vlastní firma Českomoravský štěrk přidružená pod Heidelberg Cement Group. Kamenolom se nachází 5 kilometrů od Hranic na Moravě a je součástí obce Hrabůvka.
A máme zde další fotoreportáž z nasazení stavebních strojů v průmyslu. Nejprve se podíváme na překládku nerostu zvaného ilmenit, který se používá pro výrobu titanové běloby, a posléze se přesuneme do areálu další firmy, která zpracovává odpad z této výroby.
Zavítáte-li do obce Hrádek, která se nachází asi 5 km od Třince, naskytne se vám možnost po celé délce obce sledovat plejádu stavební mechanizace při práci na překládce železniční trati a zároveň na stavbě nové silniční komunikace.
Firma Biocel Paskov vyrábí ze dřeva sulfitovou buničinu. Stavební stroje se nacházejí ve „voňavé“ části podniku, kde se z dovážené vlákniny vyrábí štěpka.